the end

سلام

ولادت امام رضا را به همه شما تبریک می گویم

سومین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک (IOAA) هم به پایان رسید و خوشبختانه توانستیم نتایج خوبی برای ایران کسب کنیم تیم الف ایران مقام اول و تیم ب مقام سوم این دوره را کسب کردند اطلاعت تفصیلی را می توانید از پایگاه رسمی سومین دوره المپیاد نجوم و اخترفیزیک کسب کنید.

رسالتی که در حدود یک سال پیش موجب شد این وبلاگ را راه اندازی کنیم تقریبا برای ما به پایان رسیده است در این مدت سه امتحان هماهنگ برگزار کردیم و مقادیر زیادی هم سوال نو یا آرشیوی در اختیارتان گذاشتیم و فکر می کنم در یک سال گذشته که سال مهمی برای المپیاد نجوم (از لحاظ تغییرات ساختاری) بود توانستیم نقش مفیدی برای به خوبی انجام شدن این دگردیسی اجرا کنیم.

احتمالا پس از این فعالیت این وبلاگ از این چیزی که هست هم کمتر خواهد شد و باید منتظر بچه های دوره 5 باشیم ببینیم آنها چه می کنند صحبتهایی مبنی بر راه اندازی یک پایگاه اینترنتی داشته اند و احتمالا در آینده نه چندان دور باید خبرش را بشنوید

ما هم سعی میکنیم تا جایی که بشود از نجوم فاصله نگیریم ولی تجربه نشان داده که به صورت خود به خودی این فاصله ایجاد خواهد شد 

در پایان به عنوان یک تجربه شخصی می خواهم چیزی را با شما در میان بگزارم: اگر در راه المپیاد به مشکلی برخوردید که اکثرا هم دلیل مشکل مربوط به شما نیست حواستان باشد تنها چیزی را که شما موفق به تغییرش خواهید شد خودتان هستید نه شرایط به این راحتی ها عوض می شود و نه مسئولان و .... این شمایید که باید مثل آب باشید. نه آن آبی که سنگ را سوراخ می کند بلکه آبی که سنگ را دور می زند باید خیلی بی خیال بشوید اگر بخواهید برای هر کوچکرین شکستی ، توقفی ، حادثه ای اعصبتان را درگیر کنید مطمئنا ضرر خواهید کرد و چه خوش گفت شاعر شیرین سخن ایرانی هفتصد سال پیش که:

دوش با من گفت پنهان کاردانی تیزهوش*** وز شما پنهان نشاید کرد سر می فروش

گفت آسان گیر بر خود کار ها کز روی طبع*** سخت میگیرد جهان بر مردمان سخت کوش


به امید روزی که همه مان به هر چه می دانیم عمل کنیم