به این المپیاد تکیه ندهید

الان احساس بدی دارم احساسی که شاید پیشنهاد توقفی هر چند کوتاه برای ادامه ی مسیر پر پیچ و خم زندگی است. هر انسانی در هر موقعیتی سعی می کند با چیزهای مادی زندگی خود را شکل دهد و از این طریق وجود خود را ابراز کند چه بسا معتقدین به بی اررزشی مادیات نیز از این تفکر به دور نیستد و شاید افرادی را شامل می شوند که ضعف خود را تحت اندیشه هایی که در باطن یقیین به آن ندارند می پوشانند و از این طریق آرام و قرار می گیرند. المپیاد یکی از این صحنه های مادی زندگی است که متاسفانه گاهی دیدگاه عده ای نسبت به آن عمیق تر از آنچه می شود که لایق المپیاد است. المپیاد همچون بازی ساده ای است که برنده و بازنده ای دارد که عوامل مختلفی در برد یا باخت افراد موثر می باشد و این که همه ساله عده ای ناراحت و عده ای خوشحال می شوند برایم به اندازه ی کل دردهای دنیا دردآورتر است بطوریکه هر موقع نظرات انسان والایی را که روح لطیف خود را تسلیم المپیاد کرده است را می خوانم به شدت بغض کرده و ناراحت می شوم. به این المپیاد تکیه ندهید که اگر آن را از دست دهید زندگییتان را از دست داده اید دلیل این هم محدودیت پذیرش المپیاد است که احتمال اینکه ناراحت شوید خیلی بیشتر از آن است که از وضعییتتان راضی شوید مگر در مواردی که بینش درستی نسبت به آن داشته باشید. قبل از اینکه بعد از مرحله دوم افسوس رویاپردازی های قبل از آن را بخورید خود را توجیه کنید که المپیاد چیزی نیست که موفقیت شما را تعیین کند.

در نهایت برای همه عزیزان آرزوی رسیدن به آرزوهایشان را دارم و فرارسیدن هزار و سیصد و هشتاد و هشتمین بهار زیبا را هم به همه ی شما تبریک می گویم.            

بعد از مدت ها ...

سلام

۱- در ابتدا معذرت می خواهم که یک مدت نبودیم و این وبلاگ کمی مسکوت مانده بود علت مسافرت اعضای شهرستانی تیم به تهران بود که پس از این هم تکرار خواهد شد!

۲- امتحان هماهنگ ۳هم با احتمال خیلی زیاد پس از تعطیلات نوروز برگزار خواهد شد فعلا نظرمان روی ۱۵ فروردین است

۳- با توجه به تغییرات شگرفی که در المپیاد نجوم اعمال شده احتمال اینکه توسط مرحله ۲ هم غافلگیر بشویم زیاد است. به نظر می آید که تاکید باشگاه و کمیته نجوم امسال روی اخترفیزیک بیشتر از سالهای قبل است و این جنبه از المپیاد که نسبتا بخش تاریکی از آن است امسال در تعیین رنگ مدال سهم غیر قابل چشم پوشی ایفا کند البته نکته قابل تامل این است که اولا بچه ها با توجه به سنت المپیاد نمی دانند برای این قسمت چه بخوانند و احتمال دارد که نمره این قسمت را تقریبا کسی نگیرد و ثانیا این که اخترفیزیک در سطح دبیرستان و المپیاد (اگر قرار بر این باشد که از این سطح فراتر نرویم) خیلی چیز جالبی از آب در نمی آید فعلا با توجه به مرحله ۱ می توان گفت که امسال مرحله ۲ و دوره اختر فیزیکی تر از سال های گذشته است. ما سعی می کنیم چند نمونه سوال اختر فیزیکی هم بگذاریم که تا جایی که ممکن هست غافلگیر نشوید.

۴- این روزها صداهای عجیبی از فضای المپیاد نجوم به گوش می رسد المپیاد نجوم کوچکتر از آن است که ما بتوانیم این تفرقه افکنی ها را به گردن استکبار جهانی بیندازیم ولی نتیجه همان می شود که استکبار جهانی می خواهد!

من به عنوان عضو کوچکی از جامعه نجوم از برادران و خواهرانم می خواهم که کمی با خودشان تفکر کنند و به هدف اصلی المپیاد فکر کنند که نزدیک کردن قلب انسانها به یکدیگر است و این که آیا هر صحبتی ارزش گفته شدن در این جمع صمیمی را دارد یا نه. در این ۴ دوره از المپیاد نجوم همواره جو این المپیاد به عنوان دوستانه ترین جو بین همه المپیاد ها شناخته شده ولی متاسفانه این جو دارد کم کم خراب می شود خواهش من این است که واقعا فکر کنید ارزشش را دارد یا نه و بیایید همه با هم متحد شویم تا اگر کسی خواست این فضا را مسموم کند جلوی او را بگیریم

۵- یکی از دوستان با توجه به تغییرات المپیاد نجوم لطف کرده و یک سری سوال به همراه توضیحاتی آماده کرده و برای ما فرستاده تا همه از آن استفاده کنند این سوال ها را می توانید از اینجا بگیرید چون توضیحات خودشان کامل است من توضیح زیادی نمی دهم از ایشان و همه دلسوزان المپیاد نجوم تشکر می کنیم و خیر دنیا و آخرت را برایشان آرزو می کنیم

این مجموعه با توجه به کتاب An introduction to modern astrophysics گرداوری شده که خود کتاب را هم برایتان آپلود کردم (البته با فرمت DjVu) که از اینجا بگیرید



سال نو و همچنین میلاد پیامبر اسلام را خدمتتان تبریک عرض می کنم

در پناه حق باشید

نتایج مرحله یک

سلام 

نتایج مرحله اول نجوم هم بالاخره اعلام شد! با توجه به اینکه فقط سومها حق شرکت داشتن 

تعداد قبولی به ۲۵۰ نفر هم نمیرسه! ولی خوب در هر صورت اعلام شد و شهرهای تهران٬تبریز٬اصفهان و شیراز به ترتیب رتبه های اول تا چهارم رو تو تعداد قبولی دارن. 

میتونین نتایج رو از اینجا بردارین. 

راستی اون امتحانی هم که تو پست قبلی خبرشو دادیم شاید بمونه واسه بعد عید٬شما در هر صورت آماده باشین!

به همه قبولین تبریک میگم و برای همه دوستان تو کل کشور آرزوی موفقیت دارم.