نمودار تعدیل زمان

تعدیل زمان جزء مواردیِ که محاسبش طولانی ِ و هر دفعه، برای هر مسئله پیدا کردنش خسته کننده است.

من قبلا خیلی تو اینترنت گشتم تا نموداری رو پیدا کنم که مبداش از اعتدال بهاری باشه نه اول ژانویه، ولی پیدا نکردم. برای همین اون موقع خودم یه نمودار رو به کمک کامپیوتر رسم کردم که دیگه لازم نباشه با تاریخ میلادی کار کنم.

مطمئنم این نمودار به درد شمام می خوره.


مثلا می تونید واسه امروز اذان ها رو حساب کنید.

(اذان صبح تقریبا وقتیه که ارتفاع خورشید -17.7 باشه. و برای اذان مغرب -4.5. اذان ظهر و نیمه شب شرعی هم که مشخصه.)



سایز واقعی



نظرات 8 + ارسال نظر
شهرستانی شنبه 2 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:07 ب.ظ

ممنون همه باز شدند فقط کلیدسوال7بازنمی شه

محسن رضایی زاده یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:23 ب.ظ

مشکل کلید سوال ۷ رو حل کردم می تونی بازش کنی

[ بدون نام ] یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 06:08 ب.ظ

سلام.فک کنم این فایل مشکل داره.لطفا رسیدگی کنین.

قلی یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 06:26 ب.ظ

سلام.
در مورد پاسخنامه ی بسیج که در سایت رزمندگان آمده میشه جوابهاشون را برای سوال ۱و۱۳و۱۵و۱۶ چک کنید؟

سلام یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 06:32 ب.ظ

یک سوال داشتم . آیا شماهم نمی توانستید سر جلسه از ماشین حساب استفاده کنید یا فقط در شهر ما این طوری بود؟

کیارش وزیرزاده دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 05:15 ب.ظ

آره همه جا میشه استفاده کرد.فقط نباید قابل برنامه ریزی باشه که البته اونم آزاده:D

سلام دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 05:48 ب.ظ

پس چرا در شهر ما نشد؟ این طوری خیلی سوالها را چون محاسباتشان زیاد بود حل نکردیم.

مهرنوش شفیعی زاده دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 11:19 ب.ظ

سلام.بله منم شنیدم بعضی حوزه ها اجازه نمیدن.خب این از اطلاع کم خودشونه.اگر روی دفترچه نوشته که نشون بدین اگر هم نه...این آزمون که مهم نبود.برای مرحله ۱و۲ هم ذکر شده.میشه درصدهاتونو بگید؟برای مقایسه خودتون با رقیب هاتون فک کنم براتون مفید باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد