کلید مرحله ۱

سلام

سعی کردیم همان گونه که می خواهید در اسرع وقت کلید را برایتان بگزاریم

هر چند عجله ممکن است موجب کم شدن کیفیت شود با این حال تمام تلاشمان را کردیم که پاسخ ها درست باشد

اگر موردی پیدا شد که احیانا اشتباه بود و یا اینکه با پاسخ شما (که از قضا خیلی هم در موردش مطمئنید ) مطابقت نداشت بگویید تا بررسی کنیم

و در نهایت اینکه زمانی که پاسختان را چک کردید نمره تان را ترجیحا با اسم واقعیتان در نظرات بگذارید تا تخمینی از سختی و کف قبولی داشته باشیم

می توانید کلید را از اینجا گیرید

این هم لینک کمکی

(کلید تصحیح شده است)

سوالات را هم دوباره گذاشتیم که می توانید از اینجا بگیرید

و این هم یک لینک دیگه برای سوال ها

موفق و پیروز باشید

نظرات 52 + ارسال نظر
امین پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:21 ب.ظ


این فایل مرحله اول سوال هاش مشکل داره ُ لطفا اگه می شه درستش کنین !

در دست اقدام است!!!!

کیارش وزیرزاده نوبری پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:46 ب.ظ

سلام بر استادان گرامی
دستتون درد نکنه که جوابا رو آماده کردین.
درصدم در اومد ۵۸٪ ولی....
ولی هنوزم اعتقاد دارم سوال ۳ تشریحی میشه ۲۱۸ درجه نه ۱۴۲ درجه.
در هر صورت موفق باشید.

در جواب به آن سوال به جهت حرکت سیاره B توجه کنید که بدون عبور از اوجش به نقطه تقاطع دوم رسیده

رضا پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 03:37 ب.ظ

سلام بر شما
می خواستم ازتون سوال کنم اگه تو کوتاه باسخ منفی مثبت اشتباه کنیم نمره کم می کنن یا نه.
اگه ممکنه جواب سوال رو تو ایمیلی که برام میزنین هر چه سریع تر بفرستین!
با تشکر

بهراد تقوی پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:35 ب.ظ

درود بر دوستان گرامی
متشکرم از این که جواب ها رو به این زودی گذاشتید
نمرم شد ۹۰ درصدش رو دیگه حساب نکردم
ولی در مورد اون کوه وستاره ( سوال ۷ کد ۲ )‌ نباید انحنا زمین رو در نظر می گرفتیم ؟
جون اونجوری فکر می کنم جواب حدود ۰.۹ بدست بیاد

امیر پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 05:32 ب.ظ http://www.reyshop.com/group.htm

با سلام

وبلاگ شما خیلی جالب بود
دوست داشتید تو گروه ما عضو شوید و در قرعه کشی ما شرکت کنید

http://www.Reyshop.ir
http://www.Reyshop.com
http://www.reyshop.com/group.htm

با تشکر

فرید پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:09 ب.ظ http://nojum-nat.blogfa.com

سلام با عرض خسته نباشید.دستتون درد نکنه که کلید رو گذاشتید .در صد من شد=۳۵.۳۲ +۳ تا تشریحی.اما توبعضی از این سئوالا یا من اشتباه کردم یا شما(که اولی احتمالش خیلی بیشتره) حالا من راهمو میگم بگید کجاش اشتیاه کردم:
۱ :سئوال ۱۸ تستی : اول باید با استفاده از رابطه
تانژانت ارتفاع =طول میله/طول سایه می رویم .بعدش هنگام ظهر ارتفاع =-عرض+۹۰ +میل ------عرض رو بدست می آوریم.
۲:سئوال ضخامت ابتیکی:ابتدا با توجه به قدر ماه نورانیت ماه رو بدست میاریم.بعد ضربدر ۴پی ضربدر شعاع مداری ماه به توان 2 میکنیم.بعد ال ماه رو تقسیم بر ال خورشید کرده و ال ان(لگاریتم در مبنای نپر) میگیریم و ضربدر -1 میکنیم تا تو بدست آید.سئوال رصد و قدر ظاهری و فاصله سمت الراسی ام جواب ام یه مقدار با شما فرق داشت میشه پاسخ تشریحی اونم بذارید.
با تشکر

نوا پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:20 ب.ظ

سلام/ من دومی بودم ولی دادم/ افتضاح کاشتم/ برای من سخت بود/میشه یکم راهنمایی کنید من میخوام برای سال بعد بیشتر آماده بشم
بهشت نصیبتون/ علی یارتون

مهدی پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:33 ب.ظ

من 50 درصد.
به نظرم سوال 20 کد یک می شود1.4 میلیارد سال نه 14.
نمی دانید برای پاسخ کوتاهها چه بازه ای می دهند. چون من خروج از مرکز را بجای2.15 در آوردم2.79!

الهام پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:17 ب.ظ

سلام
لطفا سوال ۱۲ و ۱۸ کد ۲ رو دوباره بررسی کنید. مخصوصا
سوال ۱۸ رو .

این سوالا بسیار سوالات زیبایی هستند
به نحوه نوشتن گزینه ها و صورت سوال بیشتر دقت کنید

مرضیه جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:15 ق.ظ

شما هیچ کدومتون به نظرش وقت کم نبود؟به نظر من کم بود

مهدی جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:56 ق.ظ

من دوم بودم و ۵۰ درصد زدم به نظرتان خوبه؟ بقیه ی دوستان دومی هم اگه میشه بگویند چه کردند

احمدی جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:08 ب.ظ

سلام
سوال ۸ مسئله کوتاه کد یک را به جای ۵.۱۴ من ۵.۱۱ در آوردم قبول می کنند ؟
اصلا بازه ی تصحیح سوال های کوتاه تا چند درصد خطا را قبول می کند ؟
راستی روی جلد نوشته بود ۱۰ مسئله ی کوتاه دارد ولی ۹ تا بیش تر نداشت .

فکر می کنم قبول کنند معمولا برای خطا نمی شود قاعده خاصی متصور بود ولی فکر می کنم بازه حدود ۰.۱ باشد(در ضریب توان ۱۰)
البته بعید نیست اصلا بازه در نظر نگیرند فکر کنم پارسال یه همچین اتفاقی افتاد

علی رضایی جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:41 ب.ظ

۱)باعرض سلام و خسته نباشید. بسیار ممنون به خاطر سرعت بالا
۲)سوال ۱۵ کد ۲ مشکلی نداشت و باید منو ببخشید
۳)۴۰ درصد تست ۲کوتاه کاملا صحیح و ۲ کوتاه نزدیک(شاید اشتباه در گرد کردن- ان شاءالله که بازه خواهد داشت)
۴)برای همه آرزوی موفقیت میکنم

عادل جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 05:37 ب.ظ

سلام.
میشه در مورده امتیازدهی پارسال یعنی اینکه هر سوال پاسخ کوتاه چند نمره داشت توضیح بدهید.

s.r جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 06:20 ب.ظ

man hanuz andar kafam ke shoma chetori soale 3ye kode 1o 10 daraje daravordin man har tori hesab mikonam hodude 38 darje dar miaram,dar zemn man emasal avvalam va natunestam sherkat konam amma 7 ya 8ta az javab kutaham be nahve shegeft angizi ba klid jur dar uamd,az zahmatatun kheili mamnun

اون سوال ۲ تا جواب داره
احتمالا همین روزا کلید تشریحی رو بزاریم

بهزاد جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:11 ب.ظ

مگه توی مواد پلاسمایی فشار تغییر میکرد؟ تا جایی که من یادم میاد پلاسما فشارش ثابت میموند!

مهم اینه که سوال چی می خواد!!!

TAOG جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:28 ب.ظ

سلام
پاسخ تشریحی سوالات مرحله ی اول در وبلاگ گروه المپیاد نجوم تبریز آماده شده است. در صورت نیاز می توانید دانلود کنید.
www. taog .blogsky.com

علی رضایی جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:52 ب.ظ

باید منو ببخشید اما:
۱)سوال ۱۸ کد ۲ رو هرجور حل میکنم .../۳۸ در میارم.
۲)مسئله ۷ کد ۲ جواب رو تا یک رقم اعشار میخواد که جواب در ماشین حساب میشه ...۱/۰۶ که اگه گرد بشه میشه ۱/۱۰
۳) خدا با شماست او را فراموش نکنید.

الهام شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:12 ق.ظ

سوال ۷ پاسخ کوتاه کد ۲ رو ۹/۰ به دست آوردم .
به نظر شما قبول می کنن؟

شاید

علیرضا تقی‌پور شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 06:06 ق.ظ http://nojum-nat.blogfa.com

نتیجه‌ی من با نوجه به پاسخنامه شما 53 درصد بعلاوه 5 تشریحی.
ولی من نمیدونم چطور سؤال کد 2 رو 10 درجه بدست اوردین. من هرکاری میکنم گزینه ج بدست میاد!

راستی فکر می‌کنید کف قبولی چقدر بوده؟

بهراد طوقی شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:25 ب.ظ http://taog.blogsky.com

سلام دوستان خسته نباشید.
آزمون بسیار لذت بخشی بود و نسبت به سالهای قبل سوالات بسیار زیباتر بودن. امیدوارم تمام دوستان موفق باشند.
در ضمن پاسخنامه ای تشریحی تدارک دیدیم که می تونید از وبگاه گروه المپیاد نجوم تبریز دانلود کنید آدرس ما:
TAOG.blogsky.com
و من الله توفیق

sasan شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:45 ب.ظ

soale 19 code 2 dar morede telescope galile! Tebghe soale 14omin olampiad e pizik, javab gozine e 2 mishavad, chon telescope galile az 1 adasie ham gara va vagara sakhte shode ast!

امیر شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:09 ب.ظ

با تشکر از دوستان که به نظرات اهمیت میدن من در مورد سوال فرو سرخ و رادیویی شک دارم اگر می شود یک برسی نمایی ممنون

احسان جعفری شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:25 ب.ظ

تستی=۶۳ +تشریحی=۷تا

علیرضا تقی‌پور شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:55 ب.ظ http://nojum-nat.blogfa.com

ببخشید اشتباه شد! درصد من 43 بود اشتباه تایپی بود ببخشید!

TAOG شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:08 ب.ظ

توجه : مشکل دانلود پاسخ نامه ی طراحی شده ی گروه المپیاد نجوم تبریز برطرف و تعدادی از اشتباهات نوشتاری آن ویرایش شد.
www.TAOG.blogsky.com

علی رضایی یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:35 ب.ظ

سلام. اگه میشه یه چیزی از کف قبولی بگید. یه نظرسنجی در مورد درصدها بزارین بد نیست

تجربه ای که از این جور کارها از پارسال هست چیز جالبی نیست
ولی اگر بالای ۳۰٪ هستید نگران نباشید اگر هم بین ۳۰ و ۲۰ هستید احتمال قبولی هنوز بالاست

[ بدون نام ] یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 06:37 ب.ظ

۳۰٪

یزدان یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:15 ب.ظ

من ۲۹ هستم احتمال داره قبول شم

احتمال که دارد

امیر یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:23 ب.ظ

ببخشید منظور درصد یا نمره؟

٪

Sasan دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:06 ق.ظ

Ostad! Dar morede soale telescope galile , chek kardin? dar zemn ba 26 darsad ghabol misham?

بله آن را بررسی کردم
تلسکوپ گالیله ای یک چشمی مقعر و یک شیئی محدب دارد ولی با برعکس کردن تلسکوپ تصویر کوچکتر می شود(قطر زاویه ای) در این تلسکوپ هم فرمول بزرگنمایی مثل تلسکوپ های معمولی است یعنی برابر است با نسبت فاصله کانونی شیئی به چشمی
البته همه چیزهای بالا را خودم بدست آوردم پس اصلا بعید نیست اشتباه باشد لیکن بهتر است تا منتظر کلید باشگاه باشیم
احتمالش کم نیست قبول شوید ولی با توجه به شرایط امسال پیش بینی بسیار سخت است

نوشین دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:41 ق.ظ

با اینکه امسال فقط سومها شرکت کردند . حدودا چند نفر قبول میشن؟

ما هم خیلی دلمان می خواهد بدانیم

علی رضایی دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 03:08 ب.ظ

پس خر ما که از پل گذشت: ۴۵٪

محمد شریعت دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:04 ب.ظ

۲۸ ٪ زدم و ۲ تا تشریحی ام حل کردم.
و من الله التوفیق

الهام دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:03 ب.ظ

من ۵۷٪ زدم با ۲(شاید هم ۳) تشریحی
درضمن من پارسال وقتی برای مرحله دوم کارنامه ام رو دیدم ۲۶ ٪ زده بودم و نفر ۸۷ کشور شده بودم . حالا دیگه فکر کنید نفر ۶۰۰ کشور چند درصد زده بوده!!!!!!!!!!!!

صدف دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:18 ب.ظ

تقریبا ۳۷ در صد

امیر دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:23 ب.ظ

فرمول درصد اینه
۱۹۸/(غلط ـ تشریحی درست+تستی*۳)

تشریحی درست *۱۲

امیر دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:53 ب.ظ

الهام جان مرحله دوم قبول شدی؟

اصلان دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:56 ب.ظ

من: ۴۶ درصد...
سوالات جالبی بودند...
و من الله توفیق

ناهید دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:16 ب.ظ

اگه تشریحی ها را نخواهیم حساب کنیم مگه فرمول درصد این نیست :
(درست*۳ - غلط) / ۹۰
که هر تشریحی درست ۱۲ نمره مثبت داره...

اینم میشه...

امیر سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 06:37 ب.ظ

سلام طبق گفتهی اقای دانشی جواب ccdمیشه گزینه الف کد 2

به اینجا یک سری بزنید:
http://en.wikipedia.org/wiki/Charge-coupled_device

سارا سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:24 ب.ظ

سلام
من ۴۶٪ زدم به نظر شما قبول می شم ؟

علی فهیم نیا چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:05 ق.ظ http://afastronomy.persianblog.ir

سلام
با این که من دوم بودم و به خاطر ظلم هایی که شد امسال المپیاد ندادم ، خودم تو خونه نشستم و 78 درصد با یدونه تشریحی حل کردم. امیدوارم موفق باشین.

بابک چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 05:40 ب.ظ

من 42%...
سوالات خوبی بودند...
و من الله توفیق

آبتین شهیدی چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 05:51 ب.ظ

با سلام
سال دومی هستم شرکت نکردم. تو خونه سوال ها را حل کردم و 23 تا تست درست با 8 تا تشریحی درست داشتم.
آرزوی موفقیت برای شما نجومی ها دارم .

آبتین شهیدی چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 05:57 ب.ظ

یادم رفت این رو بگم که تو خونه امتحان دادن با تو حوزه امتحان
دادن فرق داره رو درصدشم نمیشه حساب کرد

الهام چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:44 ب.ظ

در جواب امیر
نه

سمیرا شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 03:43 ب.ظ

برای مرحله دوم بهتره که چی رو بخونیم؟......

احتمالا تا چند وقت دیگه یه توضیح مفصل در این باره رو وبلاگ بزاریم
بستگی به خودتان دارد که تا حالا چقدر خوانده اید و اینها
فعلا با توجه به فرم سوالات مرحله اول کتاب اخترفیزیک ستاره ای به نظر مفید می رسد

بهراد طوقی یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:08 ب.ظ http://TAOG.blogsky.com

وبگاه گروه المپیاد نجوم تبریز بروز رسانی شد.
TAOG.blogsky.com

سمیرا.س یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:18 ب.ظ

کتاب نجوم و اختر فیزیک مقدماتی برای مرحله دوم چطوره؟؟؟

این کتاب کتاب خوبیه ولی یه سری مشکل هم داره
مثلا خوب ویرایش نشده و بعضی جمله هاش هم خوب ترجمه نشده و مطالبش زیادی گستردست
ولی همه چیز بستگی به خودتان دارد اگر کلاس اول یا دوم هستید بخوانید ولی اگر کلاس سوم هستید تنها چند بخش از آن را بیشتر لازم ندارید و لازم نیست وقتتان را خیلی روی این کتاب بگذارید
مثلا بخش های مربوط به مکانیک سماوی و نور و تلسکوپ و دوتایی ها و چند بخش دیگر چیز های مفیدی دارند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد